Четвер, 25 Квітня, 2024

Міський голова Заводського: в першу чергу робитиметься те, що пропонує громада

З мером Заводського Віталієм Сидоренком зустрілися в емоційно напружений період для цілої країни – між першим та другим туром президентських виборів. Розмова теж видалася не простою – про інвестора сонячної станції, одіозну вже дорогу по місту, комунальні проблеми, об’єднання громад, децентралізацію і оцінку дій влади, яку дають люди. До Вашої уваги перша частина інтерв’ю:

Віталіє Володимировичу! На тлі публічних закликів очільника Лохвицької РДА до громади привести інвестора в район для вирішення питання утилізації сміття, дивно виглядають закиди на Вашу адресу після того, як  Заводська міськрада знайшла не просто інвестора, а інвестора, який має намір побудувати першу в районі сонячну станцію. І виявляється інвестор не такий, і громадських слухань не збираєте. Чула навіть про подану паном Рязановим скаргу до Держгеокадастру щодо правомірності виділення землі в оренду цьому інвестору. Декілька слів про те, що це за інвестор, і чому такий негатив з боку районної влади?

Я вважаю, що це як удар у відповідь через те, що ідея сміттєпереробного заводу, яка йшла від адміністрації, не знайшла широкої підтримки у нашого населення.  А по сонячним панелям – це як останні конвульсії команди, яка представляє нинішнього президента. Це як востаннє грюкнути дверима. З приводу будівництва сонячної станції, до нас першочергово звернулася компанія з корейським капіталом. Ми зробили для них відповідний огляд ділянок, існуючої прив’язки до того, куди віддавати в мережу цю енергію. Вони зробили свої обрахунки. Але в них було кілька варіантів. Не тільки в нашій місцевості. Ми запропонували їм дійсно ділянки, які треба попередньо очистити від чагарників. Це карти відстійників – відводу технологічних вод з наших колишніх підприємств-гігантів. Плюс це значна робота по землевпорядкуванню, видаленню зелених насаджень, значний об’єм робіт. Корейці дуже добре рахують. І зважаючи на те, що вони всі наші пропозиції через калькулятор прораховували, я вже зразу побачив, що варіантів не так то й багато. І коли в останній момент ними було прийнято рішення вибору іншої ділянки на території України, ми трішки засумували. Тим паче, що так як  і цукрокомбінат і спиртовий комбінат вже довгий час не працюють, внаслідок чого бюджет не поповнюється. На протязі останніх двох років від оренди відстійників ми не отримали жодної копійки до бюджету.  Тому ми хапалися за будь-яку можливість, щоб знайти тих, хто міг би взяти в оренду ці землі. Але після візиту корейців розголос вже пішов. З своїми пропозиціями з’явилася компанія Санвін. Вони дуже по-діловому підходять з самого початку. Вони теж рахують. І зрештою виявили готовність здійснити ту важку і дороговартісну роботу по підготовці майданчика для безпосереднього монтажу сонячної станції.

Хочу уточнити, це дійсно розголос про наявність відповідних земель в Заводському допоміг, чи це була цілеспрямована програма міської ради по пошуку інвестора?

Програма одна – знайти інвестора. у нас на сайті є відповідні пропозиції по тих землях, які скажімо є цікаві для залучення інвесторів. Не останню роль, на мою думку, зіграла інформація, яка публікується на нашому інтернет-ресурсі, яка відповідно поширюється в мережі. Сказати, що це був окремий проект – цього не скажу. Ми намагалися шукати інвесторів в такому напрямку уже не перший день і займаємось ми цим з тих пір, коли ці відстійники були вже нам передані. І мені приємно, що з цією компанією ми досягли певних домовленостей. І ця компанія поставила великий знак оклику, заявивши про свою готовність будувати сонячну станцію на цій ділянці, яку ми запропонували.

А оці намагання районної влади звинуватити вас в тому, що передача в оренду цих ділянок компанії Санвін незаконна…

В мене складається враження, що ніхто з тих, хто вносить суперечності в це питання, глибоко в нього не вникав. Тому що в нас є всі необхідні документи і матеріали, які підтверджують, що ці землі є землями промисловості і вони знаходяться в межах села Вишневого. На цю земельну ділянку виготовлена технічна документація. Вона зареєстрована в Держгеокадастрі. Навіть коли ми робили грошову оцінку для села Вишневого, то у нас є відповідні докази, що вона належить до земель нашої громади. і саме головне, що на цих документах є підписи і пана Ємця В.Г. (начальник відділу Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області -ред.), який підписав ці документи і узгодив їх. Є висновок Дерджгеокадастру з відповідною вказівкою доробити певні зауваження безпосередньо пану Ємцю. Нижче є підпис пана Ємця, який засвідчує, що всі зауваження усунені. Є всі ствердні документи про те, що ця земля є громадівська, і в цьому немає ніяких сумнівів.

Тобто це є намагання висмоктати із пальця проблему для мера Заводського і всієї громади?

Так, я інакше це не називаю. Навіть правового поля для скарг, предмету як такого, якщо на те пішло, на сьогодні не існує. Так як ця земля фактично на цей момент ще навіть не передана в оренду.

А щодо того, що вам закидають, що мовляв для цього інвестора ви громадських слухань не влаштовували. Потрібні громадські слухання в даному випадку?

Ну ви ж самі бачите, що коли питання по сміттєспалювальному заводу виникло, то воно моментально сколихнуло громаду, а коли питання по сонячним панелям озвучується більше, аніж півроку, то жодних скарг, жодних зауважень з цього приводу не було.

Це дійсно екологічне підприємство, яке буде робити добру справу – добувати із сонця електроенергію і віддавати її державі. Це 57 мегават, і це вже про щось може говорити. Могла б бути потужність і більша, але технічних можливостей, як мені повідомили наші партнери, немає, щоб прийняти в мережу більше виробленої енергії.

Що дасть конкретно місту даний інвестпроект?

Представник компанії був у нас на сесії. За його інформацією, зараз будуть проведені роботи по геодезії, геології, по проектуванню, узгодженню всіх відповідних паперів. Цей об’єкт передбачає захисний паркан. Планується, що на першому етапі робіт буде працювати близько двохсот працівників. Об’єкт має бути побудований за один рік. Після здачі об’єкта в експлуатацію планується, що інженери і технологи – будуть від компанії. А обслуговуючий персонал буде набрано з місцевих жителів. Що дасть змогу працевлаштувати як мінімум 10-15 чоловік , а їм – отримати непогану роботу з пристойним заробітком. Водночас ми плануємо вирішити ще одну проблему. Поруч знаходиться сміттєзвалище, де ми плануємо паралельно провести рекультивацію. Тобто певним шаром ґрунту загорнути те, що вже є і зробити обваловку. Все це за рахунок цієї компанії, не залучаючи коштів із бюджету.  І додатково, це звісно живі гроші до бюджету міста.

Коли ви плануєте підписати відповідну угоду з інвестором, і коли власне очікувати надходжень до бюджету міста і яких конкретно?

Плануємо, що до червневої сесії ми закінчимо всю підготовчу роботу для укладення угоди про оренду цієї земельної ділянки, на сесії остаточно погодимо укладення договору. І сподіваємось що до кінця цього року щонаймеше мільйон гривень нам вдасться залучити до міського бюджету.

Давайте перейдемо до дуже болючого для всіх заводчан питання про дорогу по вул. Ватутіна. Коли її нарешті почнуть будувати. І чи почнуть. Яка остання інформація?

Минулого тижня в Полтаві я також зустрівся з керівником Агентства місцевих доріг Полтавської області паном Басаном О.І. Він відає дорогою, яка називається Млини-Піски. В нашій розмові він наголосив, що проект, який ми з їхнього погодження зробили, включено в перелік на фінансування за рахунок державних коштів на 2019 рік. На даний час пан Басан наголосив на тому, що враховуючи певні зміни у вартості матеріалів, заробітної плати виконавців, потрібно переглядати кошторис і відповідно отримувати новий інвестиційний висновок. Ми зі свого боку пішли на зустріч, щоб не затягувати процес у довгий ящик. Рішенням сесії 12 квітня виділяємо певні кошти на зміни до проекту, до кошторисної документації. А саме, 14, 5 тис. гривень – на коригування проекту, і 16, 3 тис. грн. на експертизу проекту, враховуючи вартість проекткних робіт. Тобто фактично 31 тисяча гривень буде виділена для того, щоб вже нічого не завадило проведенню відповідного конкурсу на виконання робіт. Я пану Басану ставив запитання про те, що напевне доведеться збільшувати фінансування відповідних робіт по цій дорозі як мінімум на мільйон – півтора, в зв’язку з чим я озвучив прохання додати ці кошти з державного бюджету. Тому що згідно рахунку, який нам виставили на 4 млн – державних коштів і наших 2-х млн як співфінансування, може виявитися, що цих грошей недостатньо. 2 млн для нас це і так досить велика сума, яку на даний час ми ще не назбирали. Але ми свою частину по-любому виконаємо. Тому я ставив питання про дофінансування в зв’язку зі збільшенням кошторисної вартості проекту. То він заявив, що це неможливо, ці цифри вже погоджені в комітеті Верховної ради, вони тверді і змінюватись не будуть. Тому розуміючи, що кошторис зросте, агенство зробить тільки те, на що закладене фінансування. Тобто на 6 млн. Сподіваємось, що можливо щось зміниться в подальшому.

Віталіє Володимировичу, зважаючи на те, що в проект ще тільки вносяться зміни, це означає, що і терміни капітально ремонту зсуваються в часі?

Агентство місцевих доріг в Полтавській області до ремонтувати дороги, наскільки я знаю, ще не розпочинало. Все, що ви бачите зараз ремонтують, ці роботи проводять служби облавтодору, Укравтодору. Це зовсім інше розмежування фінансування. Я сподіваюсь, що ми дуже оперативно попрацюємо над проектною документацією і до кінця місяця вона вже буде готова.

Але це що стосується документів, а на коли все ж очікуєте початок робіт хоча б орієнтовно?

Асоціація місцевих доріг сама проводить тендери на виконання робіт, сама визначає переможця і сам ж здійснює технічний нагляд за цим об’єктом. Наша участь полягає тільки у співфінансуванні. І навіть їм щось вказати, ми не можемо. Все, як говориться – на їхній совісті. Тому навіть сказати, що це почнеться завтра, зрозумійте, ми не можемо. Традиційно – це кінець травня – червень. Ми в тому переліку є і гроші на капітальний ремонт вулиці Ватутіна в місті точно погоджені. Це підтвердив пан Басан.

А з якого по який пункт вулиці Ватутіна передбачений ремонт вже існуючим проектом?

Згідно проекту це початок вулиці Ватутіна від знаку в’їзду в Заводське і до повороту на залізничний переїзд.

Стосовно ям на дорогах по самому місту, коли вони будуть відремонтовані?

Цього року кошти на поточний, ямковий ремонт доріг в бюджеті міста зовсім відсутні. Але протягом останніх тринадцяти років, 11 квітня – виповнилося рівно 13 років, як наша команда знаходиться у місцевому самоврядуванні, то не було жодного такого року, щоб ми не провели поточного ремонту доріг в місті. Були в нас гроші чи не були, робили в борг з послідуючим розрахунком. Так буде й цього року. Я вже запрошував до себе на зустріч головних підрядників в нашому районі. Це ДП «Лохвицький шлях» (Степура Г.І.) і приватне підприємство «Океан» (Папеян. А.Г.). То в мене була головна умова: вартість. А по друге – виконати роботи в борг. Хто з них дасть більше відтермінування по оплаті. Зараз чекаю відповіді цих двох комерційних структур і по вартості, і по термінам. Очікуємо надходження коштів і від інвестора. Буде можливість розрахуватися раніше листопада місяця, ми це зробимо. Тому я очікую, що з кінця травня ми ямковий ремонт в місті проведемо.

Давайте поговоримо про комунальне підприємство. Воно напевне поки що єдине, яке має угоди на облуговування декількох сільських рад в плані вивезення сміття. Ви конкуруєте з кимось в районі у цьому відношенні?

Не конкуруємо з тієї точки зору, бо у нас і так вистачає в цьому плані роботи. Якби ми тільки працювали. Окрім того, що в нас давно вже існує партнерство по обслуговуванню Пісківьскої і Токрівської громад. Свого часу ми написали проект співробітництва територіальних громад «Сміттєва революція в громадах м. Заводське, с. Токарі та с. Піски» і виграли його, що дало змогу залучити як грантові кошти регіонального розвитку, так і частково кошти  цих громад. В Піски ми придбали 15 контейнерів на 80 тис. грн. Так само надали контейнери Токарям і працюємо там з приватним сектором (поки-що з сміттєвими мішками). Потім зона розширилася. Ми запрацювали з Бодаквою. Теж поставили там 5 своїх контейнерів, теж почали вивозити сміття. Далі до нас долучилася Погарщина, яка теж отримала у нас певну кількість контейнерів. І до нас доєдналася, приємно, Корсунівка. Яка тепер вивозить сміття на наш полігон, заключивши певну угоду. Ну і Сенча. Дарма, що це об’єднана територіальна громада. Але вона вивозить сміття на полігон в Заводське. Це побутове сміття. Воно контролюється все. І для того, щоб покращити обслуговування нашого куща ми написали спільний проект з Лучанською сільрадою. Але знову ж таки повторюсь, обласна рада, яка керує фінансуванням вже цих проектів, не включила нас до числа переможців. Була умова така, що проекти, де передбачена закупівля сміттєвоза, не виграють, але мовляв кошти під програму з розрахунку 50 на 50 будуть надані. Цією програмою були передбачені будівництво сміттєвих майданчиків, розміщення контейнерів в Луці, придбання сміттєвоза на базі МАЗ з боковим завантаженням. Тому що те, що в нас зараз є – це сміттєвоз ГАЗ-33, йому вже 7 років. І якість російського виробника така, що автомобіль не такий добрий, як хотілося б. Ця програма дала б нам дуже великий поштовх. Окрім того, вона б дозволила придбати 1000 контейнерів таких, які зараз завозить Лохвиця. Ну і виконати необхідні приписи екологічної інспекції по полігону. Це і оглядова вишка, і обвалування, і паркан і дезінфекція і інше. В разі перемоги цього проекту сама Сенчанська ОТГ мала б виділити нам 380 тисяч виключно на облаштування полігону. Коли ми не вигравши, звернулись до екологічного відомства, нам відповіли, що у них немає нашого запиту і розраховувати на якісь екологічні кошти в 2019-му році нам не доводиться. Тому слова голови обласної ради (Олександр Біленький— ред.),  розходяться зі справами. До цього часу всі ті заходи, які вони вносять для виділення відповідного фінансування на сесію обласної ради, там і близько Заводського немає і таке враження, що мабуть і не з’явиться.

Тому, щоб залучати більше громад, треба мати відповідну техніку, а техніки зараз немає, її всього дві одиниці.

Тобто напрацювань багато, досвід, вміння і бажання є, але Заводську громаду обмежують фінансами очільники району і області, в силу якогось дитячого «любимо-не любимо»?

Буду відвертим, складається таке враження, що колишньому губернатору і його команді (Валерій Головко, – ред.), нині діючому голові облради (Олександр Біленький – ред.) в одне вухо про Заводське говорив Рязанов (очільник Лохвицької РДА Володимир Рязанов, — ред.), в інше Бондар, і все в негативному світлі. І цього вистачило, щоб фактично нам ніхто і нічим не допоміг. Тому оцінювати владу дуже легко нашій громаді. Школи немає, дороги немає. Навіть щодо поліклініки, ми минулого року виграли конкурс на 600 тисяч щодо ремонту поліклініки. Я звертався і до обладміністрації, і до обласної ради, і до очільника управління охорони здоров’я Полтавської ОДА пана Віктора Лисака. Є програма по будівництву амбулаторій. В нас є двоповерхова будівля, додайте коштів, в рамках цієї програми доведемо її до ладу. Але нам відповідають – програма розповсюджується на сільські населені пункти. Ви ж не село – бувайте здорові. А з іншого боку – коли нас намагаються в перспективному плані доєднати до Лохвицької ОТГ, то рахують за село. Тобто подвійні стандарти, розумієте?  От і тягнемо самотужки лямку, збираючи по нитці по світу на поліклініку. Дякуємо Бодакві, вони виділили 50 тисяч, підприємство КАІС 117 тисяч, по 3 тисячі мали були дати Піски і Токарі. Перші своє зобов’язання виконали, а от Токарі…На сьогодні необхідність в коштах для її реконструкції обчислюється вже в 5,5 млн. Тому що одне чіпляється за інше. Але, попри все реконструкцію поліклінічного відділення громади намагатимемось до дня міста завершити.

Продовження буде далі

Розмовляла Єлизавета Сачура