Менеджерів Amazon зобо’вязали відмовитись від PowerPoint на користь оповідань
Розповідні записки замінили ставші традиційними презентації PowerPoint в одній з найбільших компаній світу Amazon – так зручніше, вважає керівник компанії Джефф Безос. Видання Inc. призводить три аргументи, чому Безос правий, пише ain.ua.
У своєму щорічному листі 2018 року засновник і виконавчий директор Джефф Безос повторив правило про те, що PowerPoint забороняється використовувати на організаційних нарадах. Те, чим замінив його Безос, дає ще більш цінну інформацію для підприємців і лідерів.
У своєму листі і в недавньому обговоренні на Форумі з лідерства в Центрі Буша Безос показав, що «оповідна структура» ефективніша, ніж PowerPoint. За словами Безоса, нові керівники відчувають культурний шок на своїх перших зустрічах в Аmazon. Замість того, щоб читати ключові пункти на слайді PowerPoint, кожен сидить мовчки близько 30 хвилин, щоб прочитати «шестисторінковому записку, яка оповідно структурована за допомогою реальних пропозицій, тематичних пропозицій, дієслів і іменників».
Після того, як всі закінчують читати, вони обговорюють цю тему. «Це набагато краще, ніж типова презентація PowerPoint з багатьох причин», – додав Безос.
Як студент, який навчається розповідному вислову в бізнесі протягом останніх 20 років, я можу точно сказати, чому це набагато краще.
Наші мізки запрограмовані до оповідання.
Описова розповідь, можливо, не настільки важлива для нашого виживання, як вид або їжа, але вона не менш важлива.
Антропологи кажуть, що момент, коли люди отримали контроль над вогнем, став важливою віхою в розвитку людини. Завдяки цьому, наші предки змогли готувати їжу, що було великим плюсом. Але це також принесло другу перевагу. Люди сиділи навколо багать, обмінюючись розповідями. Історії служили інструкцією, попередженням і натхненням.
Нещодавно я говорив з видатними нейробіологами, чиї експерименти підтверджують те, що ми знаємо протягом століть: людський мозок пов’язаний з історіями. Ми сприймаємо наш світ описово, ми розповідаємо, описуючи і найголовніше для керівництва – люди запам’ятовують і зберігають інформацію ефективніше, коли вона представлена у вигляді історії, а не тез.
Історії переконливі.
Аристотель – батько переконання. Більше 2000 років тому він розкрив три елементи, які повинні були бути ефективними для всіх переконливих аргументів. Він назвав ці елементи «закликами». Це: етос, логос і пафос. Етос – це характер і авторитет. Логос – це логіка, аргумент повинен апелювати до здорового глузду. Але етос і логос не мають відношення до відсутності пафосу – емоцій.
Емоції – не погана річ. Найбільші руху в історії були викликані ораторами, які були обдаровані вмінням створювати раціональні і емоційних звернення: Авраам Лінкольн, Мартін Лютер Кінг молодший і Джон Ф. Кеннеді, який змішував науку і емоції, щоб надихнути на реалізацію Американську космічну програму.
Нейробіологи виявили, що емоція – це найшвидший шлях до мозку. Іншими словами, якщо ви хочете, щоб ваші ідеї поширилися, історія – це найкращий інструмент, який ми маємо, щоб передати цю ідею іншій людині.
«Насправді, я великий шанувальник анекдотів в бізнесі», – сказав Безос на форумі керівництва, пояснюючи, чому він читає електронні листи клієнтів і надсилає їх відповідним виконавцям. Найчастіше, каже він, клієнтські анекдоти більш проникливі, ніж дані.
Аmazon використовує «тонну показників» для вимірювання успіху, пояснив Безос. «Я помітив, що, коли анекдоти і метрики розходяться в думках, анекдоти, як правило, мають рацію», – зазначив він. «Ось чому так важливо перевіряти дані за допомогою вашої інтуїції і інстинктів, і вам потрібно навчити цьому керівників і молодших керівників».
Безос ясно розуміє, що логіка (дані) повинні бути «одружені» з пафосом (розповіддю), щоб бути успішними.
Тези є найменш ефективним способом обміну ідеями.
У минулому році я написав статтю під заголовком «Виконавчий директор Google не використовує пункти і вам теж не варто». Він все ще цього не робить. Також як Джефф Безос, Елон Маск, Річард Бренсон або більшість самих надихаючих ораторів в світі.
Тези не надихають. Надихають історії.
Простіше кажучи, мозок не побудований, щоб зберегти інформацію, яка структурована як ключові пункти на слайді. Серед нейробіологів добре відомо, що ми сприймаємо речі набагато краще, коли ми бачимо фотографії об’єкта або теми, ніж коли ми читаємо текст на слайді.
Візуальні ефекти значно ефективніше, ніж один текст. Саме тому, якщо ви вирішите робити слайди, використовуйте більше зображень ніж слів, а тези не використовуйте взагалі. Ніколи.
Під час обговорення на форумі Безос сказав, що він міг провести весь захід, розповідаючи про оповідання. Це означає, що він дійсно вивчає цю тему і захоплюється цим.
І ви повинні. Історії інформують, освічують і надихають – це все, чого намагаються домогтися підприємці.
Переклад Наш Храм